Kul vecka!

Det är så underbart att vara ledig. Vi har riktig semester och firar med glittrande Rosé, hårda träningspass, bokläsning i parken och illröda kroppar efter solens starka strålar. Många, eller nästan alla vi känner, har valt att åka någonstans på Springbreak men våra plånböcker har bett oss att stanna hemma. Som Markus sa; jag förstår att de som ska åka hem efter den här terminen gärna lägger alla sina pengar och till och med lånar från någon förälder, för att kunna uppleva så mycket som möjligt innan livet där hemma kallar. Men vi ska ju vara här så länge, kanske alltid, så det är ju ingen rush med det". Smart sagt, tråkigt att vara hemma men när vi får våra superjobb efter utbildningen kommer plånböckerna vara betydligt snällare så det är bara att hålla ut! Då ska vi ha kul! Santa Barbara är inte fy skam denna vecka heller, tusentals studenter åker hit för att fira springbreak med stränder, palmer och fest så vi ska nog överleva med ett gott skratt tror jag allt! Jag har inte fått gjort så himla mycket på listan mer än att tänka, min to do för veckan ser ut såhär:
- Sätta ihop mina utkast för boken och beta fram den bästa till story
- Spika datum för föreläsningen, nu är ju vår skola bäst i hela USA enligt senaste tävlingen så att få pusha de studenterna känns ju superkul!
- Träna varje dag
- Få en ordentlig bränna men smörja in mig!
- Storstäda och tvätta soffkläderna, dukar och mattor
- Rensa garderoben
- Styra upp bbq på stranden med vännerna
- Jobba med marknadsföringen på distans, oklart ad jag sätter tänderna i ännu ...
Kul vecka!!
Kommentera inlägget här: