"Jag vill bli ihågkommen liksom"

Jag har börjat kolla på Top Model Sverige och hörde en tävlande säga "Jag vill liksom bli ihågkommen för något, då att man inte bara dör typ" ... Hm. Jag hör ofta folk säga så och jag förstår att det kan kännas jobbigt, verkligen. Dock är det lite fel infallsvinkel på det hela. Om man vill bli modell, skådis, sångeska eller liknande så behöver man vilja det av hela sitt hjärta. Man behöver satsa och slita och det kan vara svårt när drivet säger att du egentligen skulle kunna göra något annat, så länge det du gör - gör dig känd. Jag vet inte hur mycket ni kan hålla med, men för mig som varit inne i smeten vet att det är tufft och dessutom hur mycket man avskyr folk som skapar konkurrans för att de vill bli kända och inte för att de älskar vad det gör. 
Nu ska jag lägga min spakropp i sängen och plugga. Vårt sovrum är väldigt enkelt just nu, men ändå fint tycker jag! Tapeten är mycket charmig och passar bra till romantiska kläder och tydlig sängram:
Kommentera inlägget här: