bestäm dig för lycka

Jag är så trött på alla problem och rynkande pannor man skapar sig dagligen. Varför gör man så mot sig själv? Alla önskningar, krav och visioner är egentligen inte allt livet går ut på, det är en stor del, men man får inte låta bekymmer över att ett krav inte genomfördes. Det är lustigt hur man kan måla upp sitt liv i minsta detalj och sätta upp behov efter behov, men hade man vaknat upp imorgon med en tragisk sjukdom - hade man bara haft en önskan om att överleva och bli lycklig igen. Därför tycker verkligen jag att man ska sträva efter lycka före alla krav, även om de ofta kommer hand i hand när ett mål uppfylls.
Jag tror bara att man får bestämma sig för att vara lycklig och nöjd med livet och sin partner. Bestämma sig över att man lever ett BRA liv och att man är lycklig. 
Lite sentimental nu när jag är sjuk och inte gör annat än att ligga på soffan och tacka prinsen för allt han gör. Helgen kommer verkligen lägligt och jag ska läsa ikapp lite, storstäda och tvätta. En sån helg helt enkelt. 
Kommentera inlägget här: