Krav på lycka

Ibland önskar jag att jag inte hade så höga krav på livet och lycka. Det är i många mån en fördel men det finns egentligen inget som säger att en låg ambitionsnivå är bättre än en låg, det handlar ju bara om vart lyckan finns. Jag hade ibland velat ta lite lättare på livet. Att låta solsken, vänner eller events ta bort bekymmer. Jag blir givetvis lycklig av detta men det känns aldrig nog! Jag kan inte nöja mig och slappna av. När många skålar på midsommar och njuter av högtid och gemenskap är mitt leende alltid lite osäkert. Det betyder inte att jag inte har roligt! Det tyder bara på att jag inte 'får ut något' av det, att karriären inte byggs upp i den stund. Att jag inte uppnår en milstolpe utan 'bara har kul'... Helt klart ganska osunt men jag hoppas att det gynnar mig i framtiden (och låter mig njuta mer av de lyckliga små stunder som finns)

Hittade en rolig funktion på datorn ...

 

Kategori:
Kommentera inlägget här: