gla på jobbet

Tänkte ge några tips på hur man piggar upp sin tillvaro på jobbet. Jag tror faktiskt inte att alla tycker att det är lika självklart och framförallt låter man dagarna gå utan att tänka på hur kontoret ser ut. Med några enkla och bra tips kan dagarna bli mycket mer rofyllda och härliga!
Jag skrev lite om detta igår, att jag är samma person överallt och gillar att ha med mig saker som påminner om fina saker.
- Köp en kopp som du blir glad av att se. Drick morgonkaffet i den och när kaffet är slut låter du den stå för att göra dig glad!
- Köp en ram som passar just dig – rosa, glittrig, svart, blommig, osv. En ram som du älskar att titta på, sätt ett kort på någon som gör dig glad i.
- Jag brukar också ha mina läppglans, parfym och handkräm framme. Det är fint men också bra så att man kan pensla på lite då och då för att hålla skenet uppe! Gärna med lite färg och lukt.
- Blommor har jag också ofta, det gör i alla fall mig glad! Det tillför lite liv och doft.
- Köp också en bra stereo som du kan koppla in telefonen och lyssna på annat än radio, musik som passar humöret. Gärna en fin högtalare också, för att må extra bra!
- Till sist tipsar jag om att alltid unna sig en god lunch eller latte de dagar som bara inte går att övervinna på annat sätt, god mat hjälper mig ALLTID att må bra!




Kommentera inlägget här: