fira isär

Sent bloggande idag. Tyvärr hade jag inte med mig kameran igår eftersom risken var för stor att den skulle skadas, men ett par mobilbilder blev det i alla fall. Kvällen var toppenlyckad och jag kunde lugnt och säkert strosa hem till killens hotellrum efter en utgång. Jag hade inte bokat någonting men eftersom Markus hade så hakade jag på, kändes underbart att få hotellfrukost, dusch och säng när mina kära vänner spenderade natten på en båt. Igår pratades det en del om hur man som par ska göra vid traditioner. Jag som har varit tillsammans med Markus i flera år totalt och gått igenom allt mellan himmel och jord med honom - har bra koll på vart vi har varandra. Igår pratade jag med ett flertal killar som var lite nervösa för vad tjejen skulle säga nu när de hade gått på fest utan dem och jag hörde om de som ställde in allt för att bjuda tjejen på resturang... Alltså, jag vet att det är mysigt att vara med sin kille eller tjej på traditioner - och att man har en partner för att umgås och uppleva saker MEN vi är fortfarande unga i mina kretsar, om 5-10 år kommer vi att vara "fast" med familjer eller par som man träffat i sitt nya villaområde. Det kommer inte att se på tok likadant ut, alla underbart roliga fester, helger och traditioner man har haft med sina vänner kommer blott vara minnen. Så om alla skulle kunna ställa sig själv frågan "varför? vad skulle hända om vi hade kul på olika håll och inte lät andra påverka det"? För det handlar ju lite om det tyvärr, att det inte ser bra ut. Att det är "meningen" att man ska vara med sin partner och att man har ett dåligt förhållande annars. Men jag tycker verkligen att Du som känner att det känns jobbigt att tacka nej till ett förslag som kommer innebära att du sitter själv med din partners kompisar och andra par, längtandes efter ditt umgänge, stå på dig nästa gång! 
Det var allt  
Min första outfit:! 
 
 
Kommentera inlägget här: