dubbelt så trevlig med läppglans

Jag var precis ute på uppdrag av chefen att köpa blommor till kontoret. Idag kände jag verkligen extra mycket hur viktigt det är för mig att alltid vara så trevlig mot alla eftersom jag är blond, smal och klär mig väldigt ”viktigt” på jobbet. Det märker jag alltid – att om jag är lite halvgullig på grund av att jag tänker så tycker alla att jag är en dryg blondin (haha) och vill inte hjälpa mig med en snäll ton. Idag kom jag nämligen in och råkade använda lite för svåra ord för blomtjejen så hon förstod inte vad jag ville … Efter det kunde vi inte komma överens! Så tröttsamt! Jag har valt att klä mig på ett seriöst sätt och slingar håret – då måste man alltid vara dubbelt så trevlig… Man har inget medlidande från andra utan bara hat. Nu låter jag arg, det är jag inte, mest trött på att ingen kan se genom lite smink och läppglans .. :-) Låter löjligt kanske? I-landsproblem?

                                        Idag har jag en ny blus och ljusrosa läppar!
 
Kommentera inlägget här: