våg

Idag har jag vaknat på helt fel sida. Jag har en sån dag då jag känner mig för ful för att vara utanför dörren och uppe under täcket, jag tänker mer än vanligt på mitt liv och framtid. Jag är trött och vill shoppa för pengar jag inte har, strunta i jobbet och bara dra iväg! Ja, detta är väldigt jobbigt. Helgen har varit helt underbar och jag är röd som en kräfta! Kände verkligen att jag skulle vilja stanna i en hel vecka och bara vila upp mig. Längtar efter att vara ledig!
Jag har lyssnat en del på podcasts i helgen, speciellt Isabel och Rebeccas. Det är helt sjukt hur ofta jag märker att vi som har stjärntecknet Vågen är ofta väldigt lika... ! Jag vet inte om jag tror på sånt egentligen men nu börjar det bli läskigt. Rebecca Stella har nu sagt två saker som verkligen stämmer in på mig och vi som har stjäntecknet Vågen. Det började med att de pratade om filmer och Rebecca säger "nej jag gillar inte att titta på film om det inte är kärlekskomedi - för då vet man vad man får och hur man kommer att må efteråt." SÅ SANT! Jag vågar inte heller riktigt sätta på en film som kan vara jobbig att se för jag blir så otroligt påverkad efteråt. Jag kan inte bara säga "wow! Bra film!" Utan jag kan bli helt paranoid och sömnlös om en film kastar sig över mina känslor utan att jag kan förbereda mig.
Idag pratade dem om panikångest (det vet ni ju alla att jag haft) och Rebecca säger "jag är ju våg så mitt humör är ju upp och ner jämt" - och så är det ju verkligen! När jag är nere måste jag bara vara själv, under ett täcke och få tänka och bearbeta. Jag vill inte ha någon hjälp och jag kan inte vara bland folk. Dagar som jag är uppåt är jag dock väldigt glad och sprider livsenergi, då kan jag träffa vänner och träna utan problem! Jag tror tyvärr att min skräck om att vara ute bland folk eller gå själv till skolan kan ha att göra med min panikångest (förrutom det som har hänt). Det är bara att leva med och lära sig att man är inte ensam!
Igår:
 
Kommentera inlägget här: