vad nu?

Jag måste få börja med att klargöra och be om ursäkt i fall någon tog åt sig av mitt inlägg igår. Jag menade verkligen inte att de som tränar mycket och sätter upp mål inom det - inte är duktiga! Inga mål eller drömmar är sämre eller bättre men det är bara inte ett mål som passar mig. Så, vill man träna och få en viss kropp - good for you! Ett mål är alltid ett mål och det krävs både mod och styrka.
 
När jag var lite yngre, eller för några år sedan, så älskade jag när folk frågade mig om framtiden. "Hur känner du om framtiden Louise" frågade alltid kuratorn eller någon kollega till mamma. Jag sken alltid upp som en sol och svarade "jag längtar väldigt mycket till att få göra allt jag drömmer om, framtiden är ljus och härlig" jag har säkert skrivit just de orden även här i bloggen. Nu har jag gjort allt det som jag såg fram emot; flytta hemifrån, studera till skådespelerska utomlands, bo hos min morbror i Phoenix, bo i Stockholm och plugga på Calle Flygare teaterskola, flytta till Santa Barbara och börja studera Business. Min fråga blir då: vad nu? Vad är nästa grej? Just nu känns framtiden bara oklar, även om jag vill mycket så är jag lite osäker på hur det ska gå till och jag vet att jag kommer att bli tvungen att välja bort en del... Jag vill inte bara studera i 3 år till, få ett jobb och köpa hus - det kan verkligen inte vara allt - jag måste ha fler planer än så! Jag måste tänka ut ett bra sätt att ha tid och råd med fler roligheter framöver....
 
2010-09-04
For mig ar det valdigt viktigt att livet ar fullt av mojligheter. Aven om mojligheten inte alltid finns fran borjan sa vill jag gora den mojlig. Att aka hit var ingenting som tvunget ska vara foralltid, kanske aker jag hem till jul och pluggar samma utbildning i Sverige, eller kanske aker jag nagan annan stanns i USA och fortsatter plugga? Man kan aldrig saga aldrig innan man ar dar, jag vet inte hur mitt liv kommer att se ut nasta vecka eller ar, darfor ar det valdigt viktigt for mig att ha flera dorrar oppna i framtiden.

Det ar viktigt att veta att man alltid har mojliheten att lyssna pa sitt eget hjarta. Skulle det inte vara mojligt sa skulle jag kanna mig olycklig. Vad an hjartat sager sa vardesatter jag att alltid lyssna pa det och gora det mojligt att lyssna pa det i framtiden.

Att tanka efter fore helt enkelt, det ar naganting valdigt viktigt. Livet ar for kort for masten och allt for kort for att inte lyssna pa sitt hjarta. Det ar sa man ger karlek till livet, tycker jag.

                                                              Från filmen On Pointe

 
Kommentera inlägget här: