kritisk receptionist

 
Jag ser alltid mig sjäv väldigt speciell och utanför nätet som alla andra tillhör. Det låter nog väldigt konstigt men så är det. Som att jag sitter här nu på jobbet och tänker "era stackare, nu går ni på semester i några veckor men snart är ni tillbaka 8-5 och livet blir ointressant igen" - så hemsk liten kritisk receptionist men det är sanningen. Jag ser mig själv leva ett spännande liv utan tråkiga mönster som att jobba mån-fre 8-17 på ett helt okej kul jobb. Det finns inte inom min ram, frågan är vad jag tänker mig? Skådis eller egen företagare? Ibland känns det som att det kommer att bli en surprise, att jag inte vet riktigt ännu men att det kommer att vara fartfyllt och låta mig inspirera andra. Ett tufft liv som kommer att ge mig ännu mer ärr och historier att förmedla och kanske skriva om, men ett liv som låter mig uppfylla drömmar och ta dagen som den kommer. Alla vill inte ha det så, när jag sitter här och "tycker synd" om folk omkring mig så tycker säkert många samma sak om mig "stackare som inte kan känna sig nöjd med ett roligt jobb - vem försöker hon vara? vem försöker hon bli?"
Det återstår att se, men något kul blir det!
 
Kommentera inlägget här: