klösa ögon

Alltid lika mysigt att vara hemma hos Ella! Hembakat som förgyller bordet, goda luktljus, nystädad superfin lägenhet och härliga skratt. Tyvärr förstörs kvällen av att jag inte vågar åka hem och ännu mindre sova ensam i lägenheten så trots Ellas dygnsrytm fick jag lov att lägga mig på soffan och dra på mig samma blåsa idag. Jag hade önskat att jag kunde tycka att det var trevligt när folk ropar efter mig, vinkar, drar, osv. Men inte ens en fin kommentar kan göra mig glad eller rörd - jag blir ALLTID så arg så att jag vill klösa ut ögonen på folk. Det liksom brinner i mig av bara en blick - som egentligen borde värma. Det hjälper inte till att Biljettkontrollen kommer på och frågar efter mitt nummer, jag trodde att det var ett skämt. Längtar tills den vidriga cupen är över ...

Ellas bakverk:
 
Kommentera inlägget här: