gamla hjulspår

Träffade vår reklambyrå idag och bytte några ord med ägaren. Han berättade att han pluggade i Australien under ett år och jag sa direkt "ja men vad kul, bra för dig" för att jag tycker alltid att det är ett bra val. Då berättade Christian, ägaren, att han gjorde det i första hand för att han hade så många små projekt i luften som inte fick utrymme i Sverige där alla kompisar som man haft sedan dagis finns och kör på som vanligt. Det fanns ingen tid eller förståelse för hans projekt och idéer, men i Australien kunde han träffa nya människor som mötte den nya personen han var och han kunde hålla på med massvis av projekt.
Jag kan verkligen känna igen mig SÅ mycket! Inte för att mina vänner inte har förståelse för mina drömmar men man känner sig så mycket mer kvävd och oförstådd här i Sverige. Alla gamla rutiner som man inte vill leva i längre kommer tillbaka och man ramlar tillbaka på 0 på något sätt. I have moved on! Sen hoppas jag att jag alltid kommer att ha mina vänner kvar trots att jag inte kommer att bo i Sverige längre.

Saknar min lilla oas i Kalifornien! :
 
Kommentera inlägget här: