dubbeldröm

Har lyssnat på Isabel och Rebeccas pod precis... Ja vad ska man säga? De får en verkligen att bli peppad till att följa ens djupaste drömmar ... Frågan är hur mycket man ska satsa på det? Hur gör man när man slåss med två drömmar och måste bestämma sig? Jag har inget perfekt svar tror jag men just nu är min strategi:
- Var inte allt för naiv. Man ska följa sitt hjärta men det kräver smarta drag, annars blir lyckan inte långvarig. I mitt fall handlar det om att skaffa en Business utbildning - 2 årig i alla fall, för att sedan se mig om efter min djupaste dröm! Skådespelerska.
- Passa på att planera ordentligt inför den nya drömmens tid, se till att övergången blir mjuk och smidig! Skaffa boende, spara pengar, hör av dig till producenter (i mitt fall) osv.
- Låt varje dröm ha sin tid (även om du planerar då och då). Lägg mest av din fokus på det du gör just NU och ta en dag i taget. Har man två drömmar är det lätt att ingenting blir helhjärtat. Var lite dubbel och kör på båda stenhårt!
- Ha inte så bråttom. Jag vet att jag absolut inte är rätt person att säga det men jag om någon vet verkligen att det är bättre att stanna upp och vara lite smart istället för att springa mot toppen utan säkerhetsutrustning ..!
 
Jag vet fortfarande inte i vilken ordning jag kommer att utföra mina missions men dessa tips ska jag även tänka på själv under resan!
Dagens:
 
 
Kommentera inlägget här: