dagens mobbing

"Åh Louise jag vill inte att du ska vara här" och "Ja... Hopp, det var ju roligt att komma hit idag!" Är två citat jag redan fått slängda i ansiktet. De suckar och sedan skrattar de lite lätt och söker någon de kan beklaga sig hos. De vill att jag ska be om ursäkt och skratta lite också. De försöker nog vara snälla men effekten blir att jag känner mig utanför och vill inte visa mig. Jag vill att alla ska vara glada och kunna komma till mig med frågor eller skvaller men ingen vill gå hit. Nu kanske ni undrar varför och vad meningarna kommer ifrån? Jag har klänning idag nämnligen! Det tänkte jag inte riktigt på i morse, eller rättaresagt så hoppades jag att sommardagen skulle vara perfekt för en liten fin klänning, glömde helt bort att många människor inte klarar av när någon annan har något fint. Att man måste vara lite spydig så att jag sjunker till botten och bara vill gå hem. Kanske är jag känslig, men det börjar verkligen bli för mycket... Jag vill bara vara med i "gänget" och bli behandlad som alla andra. "Vad fin du är idag" hade inte varit dumt heller, om man nu vill säga något.

 
Kommentera inlägget här: