Mr. Jante

Sitter och kollar på Lyxfällan... Alltså, det spelar ingen roll om det är Arga Snickaren, Lyxfällan eller uttagning till Sveriges mästerkock - jag blir så CHOCKAD. På uttagningarna till kocken står det människor och säger "Ja, man är ju Svensk så Jante sitter ju på axeln så man har ju svårt att tro att man skulle kunna någonting" alltså jag blir faktiskt helt galen när jag hör sådant. Eller när Anders besöker familj efter familj efter familj efter familj som säger "vi vill bygga och bo fint men lusten finns inte" den ekvationen går INTE ihop för mig ÖVERHUVUDTAGET eller lyxfällan där människor inte bryr sig om kronofogden? För mig är det en otroligt stor grej om jag skulle hamna där. Tror de att ingenting händer tillslut? Att de är speciella eller kan gömma sig? VAD ÄR DET MAN TROR? Gud vad upprörande. LEV I VERKLIGHETEN OCH TA TAG I PROBLEMEN. 
 
Jag sitter och gör en budget just nu, jag älskar att göra en ordentlig budget. Det enda tipset jag har är att vara riktigt ärlig mot sig själv, det är faktiskt väldigt enkelt att inte ta med allting för att det ska se bättre och lättare ut men mitt tips är att vara stenhård och till och med mer än så, överdriv. Om man inte vet att man har probem kan man inte lösa dem innan det är försent. Inte sant ?
 
Jag shoppar och lever bra, men jag lyckades faktiskt förvånansvärt bra med förra årets budget, kul! Det gäller att hitta en balans ...
 
Kommentera inlägget här: