Money money money

Ibland undrar jag om det är fel på mig, men jag kan bli lite besatt av min ekonomi... Det går lite i familjen det där. Jag tror egentligen inte att det är något fel med det så länge man inte tar det överstyr. Jag gör alltid budgetar och försöker tänka efter innan jag shoppar. Tyvärr älskar jag att shoppa så ibland blir det svårt att hålla mot, speciellt när man känner sig på botten och tröstar sig med en ny tunika... Jag vet att det inte är så man ska hantera det men så länge jag sparar kvitton så vet jag att det alltid går att lämna tillbaka när man mår bättre.
Ett tips till dig som ibland har svårt att få kontroll och drar kortet lite för ofta: gör ett konto för varje månad! Jag har numera Februari, Mars, April, Maj och har placerat ett lagom saldo som aldrig kan minska innan månaden är kommen! Det är egentligen ingenting man kan ha föralltid men innan man lär sig känna efter hur mycket man kan röra sig med :-)

Kategori:
Kommentera inlägget här: