utan logik

Det är nog ofta många reser ett ögonbryn när de läser min blogg och tycker att jag kan vara lite snurrig mellan val och viljor. Sanningen är dock som sådan; att jag har många starka viljor och drivkrafter - kraften efter att följa mina drömmar. Jag vill väldigt mycket och kämpar oftast mycket för olika saker samtidigt. Skådespelare vet ni alla att jag skrivit om och studerat hit och dit i flera flera år, det var mitt kall - min mening med livet. Efter vissa omständigheter ramlade jag in på marknadsföring av ett bolagsjuridiskt företag som fick ersätta den tuffa, publika och smärtsamma skådisbranshen för ett tag. Saken är den; varesig det gäller marknadsföring av mig själv eller ett företag så är alltihop marknadsföring, fast ibland visas det ihop-pusslade resultatet på en scen med en kostym och ibland är det en färggrann annons i en tidning för advokater. Som ni säkert förstår har det sin charm att få använda sin egen kropp till redskapet för karriären men det är också kul att se vad skapande kan göra mer externt och vilka trådar man drar i för att få mig att gå fram likaväl som ett företag.
Igår ställde jag mig frågan; vad ångrar jag helst? Tyvärr är det en fråga som jag måste ställa mig eftersom jag vet att det kan bli svårt att hinna allt i livet. Svaret blev; att jag inte hade egen reklambyrå. Det hade inte varit roligt att missa den chansen men om jag får välja mellan att ångra en spännande karriär som skådespelare mellan reklambyrå måste en tyvärr bort. Sedan vet man ju aldrig vad det kommer att bli, jag ger aldrig upp en dröm innan jag har en annan i säkerhet. Jag hade älskat att ha egen byrå och hjälpa företag att växa! Att plugga och bli allmänbildad är superbra och öppnar många dörrar, men det betyder inte att jag inte kan ha en manager som ringer vid aktuella jobb ...
 
Livet är spännande och behöver inte vara svart eller vitt. Det behöver inte vara en rak linje eller logiskt tänkande, det är ju svårt att leva ett logiskt liv när vi inte ens vet varför vi lever ... Tänk på det (:
Kommentera inlägget här: