pepp

Hade ett så peppande samtal med morbror igår om framtid och nutid .. Vi har ibland svårt att leva i nutiden eftersom målen och drömmarna finns i framtden och man vill dit så fort det bara går! Som att plugga, det är verkligen tradigt för man vill bara trycka på Start knappen och starta sitt liv igen, när man är utbildad och klar! Som jag sa till morbror så hjälper killen mig mycket att leva i nuet och göra mysiga saker i vardagen så att jag ska sluta stressa upp mig med mina projekt. 
Idag ska vi ta oss en solig promenad på stan innan vi sätter näsorna i redovisningsböckerna igen... Det är trots allt en vardag som vilken annan vardag vi lever här, det är inte ett äventyr och sol, bad och fest varje dag utan man lägger upp det som man hade gjort om man bodde i Sverige, dock är det lite lättare att ta en dag på stranden, eller promenad bland palmerna här än hemma i svea ... 
Dagen startades med Skype! Fina vännerna hemma blir man alltid superglad av att se!
Kommentera inlägget här: