Paus

Ibland vill man bara pausa. Ibland går allting för fort! Livet, skolan, dagar, goda glassar osv... Vi har vart här en måndad men känner oss som hemma. Skolan är verklgein tuffare än jag trodde men det går om man bara ger det tid, massor av tid.. Jag är dock stolt över mig själv hittils!
 
Hur som helst. Idag är det 11 september vilket alla säkert vet. I sverige pratar man om det i lunchrummet, det nämns i tidningar etc, men mer än så är det inte riktigt. (om man inte har anhöriga som berörts) Här, går det inte att undkomma. Det är på tv 24/7 på många kanaler, lärare pratar om det och det är många deppiga ansikten... En sån här dag borde verkligen pausas - man borde tala om livet, slumpen och hur tacksam man ska vara för allt man har. Jag har i alla fall väldigt svårt att koncentrera mig på manus eller juridik när man tänker på vad som hände, och då var jag en liten tjej i sverige - utan någon connection med New York. 
 
Life is what happens when you are to busy making other plans.
 
Kommentera inlägget här: