Inte A till B

Jag insåg något idag. 
 
Veckan har vart fylld av pluggande, nervositet, spänning, tidiga mornar, osv... Jag har hållt upp fasaden av att det går bra, jag orkar, jag vill jag kan! När provet föll framför mig som i slowmotion med ett stot C på tittade jag ut genom fönstret. Ut över det stora havet, upp mot den skinande solen och de svajande palmerna. Varför? Jag har pluggat hårdare än någonsin men 100 sidor juridik på engelska kunde jag helt enkelt inte tackla. Visst, det är ett godkänt men jag hade verkligen intalat mig själv att jag kunde få A i alla ämnen. Nu vet jag att 1 av 4 kommer inte vara A, det kommer vara B eller C! Varför blir det inte som jag vill? Varför kan inte jag få vara en av dem som får 4.0? Jag pluggar ju jättemycket? Svaret är nog att min resa kommer inte se ut så. Den kommer inte att innebära att jag får 4.0, kommer in på ett topp universitet, får ett toppen jobb, skaffar hus och så är livet kirrat! Min väg kommer nog alltid att vara upp och ner. Jag kommer att vara fattig, rik, fattig igen, rikare, resa runt, få lite utbildningar här och var, jobba runt tills dagen kommer då jag/vi kan skaffa eget, skaffa ett hus och barn men resan kommer inte att sluta här! Jag kommer ändå sitta med ett glas vin på kvällarna, med min kära man, och planera konstiga framtidsplaner, utbildningar och länder att bo i... Det kommer inte att vara från A till B, det är bara att förstå.Jag kan nog verkligen inte förutse hur mitt liv kommer att se ut, jag har försökt men vem trodde att jag skulle sitta med min älskade tonårskärlek i Santa Barbara nu? Inte jag. Men jag ÄLSKAR det. Man ska inte deppa över ett C antar jag, juridik är svårt och många fick D. Jag måste bara forstätta kämpa! 
 
Alla ämnen går inte dåligt.
 
 
 
Lotta:

Det ordnar sig alltid! Något de flesta inte inser förrän långt senare i livet! Klok är du min dotter! ❤

Kommentera inlägget här: