Ingen myra

Varför acting? Varför eget företag inom PR? frågas ofta. Båda har många likheter, enligt mig. Den största likheten är att jag älskar att marknadsföra, om det är mig eller ett företag spelar ingen större roll men att promota någonting och göra det bättre än något/någon annan brinner jag för! Att fånga människors psyke och attention via smarta drag och kreativitet är fantastiskt. Men det är inte den enda anledningen, anledning nummer 2 är friheten. Jag vet att båda karriärerna är tuffa men ger mycket frihet i slutändan. När man jobbar som skådespelerska har man inte ett schema resten av sitt liv med tiderna 8-17 och man kommer byta arbetsplats väldigt ofta. Ett eget företag är väldigt tufft i början kan jag tänka men mitt mål är att få det att funka såpass bra att jag kan välja mina tider att jobba lite mer än att vara anställd. Jag vill inte jobba mindre, men bara när det känns bättre för mig att jobba. Jag älskar verkligen att jobba, när det är med saker jag tycker om, många väljer att vara myror i livets myrstack och är nöjda med det men jag måste ha spänning, variation och flexibilitet!
 
Kommentera inlägget här: