Inget ide

Tänk att svenskar inte lär sig bättre att leva med det klimatet vi har och alltid har haft. Det är som att vi inte lever på vinterhalvåret utan vaknar till liv när solen blir varmare och stannar längre. Man blir helt plötsligt väldigt social, glad, rolig och hittar på massa saker sent in på kvällarna - även om det är vardag. Det är klart att det är lättare att vara ute och stojja om det är varmt och ljust men jag tycker att det är tråkigt att man låter alla andra månader vara så mycket mer ledsamma och tråkiga. Vi borde ha lärt oss att ta vara på våra årstider bättre vid det här laget. Jag kommer i alla fall att varken lära mig eller acceptera och därför väljer jag att emigrera, men alla som bor kvar borde verkligen ta sig en funderare. Vi går inte i ide på vintern, eller?


Mysig fika med mina mysiga vänner, det är aldrig fel.

Kommentera inlägget här: