Ur finkan

Nu i studentens tider kan jag inte hjälpa att reagera på frasen som 99% av alla trycker in i skallen på den som ska ut i världen; "Det kommer att kännas bra dagen du springer ut men dagen efter kommer du känna dig tom & ledsen. Du kommer att sakna att ha någonting att göra! Skolan är soft!"
Jag var inte fri från att höra denna fras over and over again men kunde aldrig riktigt hålla med. Det måste ju vara underbart att kunna sätta sitt eget mönster på livet och få bestämma själv vad alla år av kunskap kan ta dig? Jag tyckte tvärtom att det var jobbigt att sitta vid skolbänken när jag visste precis vad jag ville göra och hellre hade studerat någonting inom det de senaste 3 åren. Dessutom är jag en väldigt praktisk människa som har svårt att plugga utan att jobba - att läsa något man inte får visa praktiskt. Det är därför det är så himla bra att jag har chansen att få jobba på distans med det jag ska plugga i USA; Marknadsföring. Så att jag kan sitta vid skolbänken hela dagen för att sedan gå hem och jobba med all inspiration och ny kunskap!

Jag var glad i alla fall!

Kommentera inlägget här: