Skräck & underhållning

Jag kan inte mer än att skratta åt att vi sitter här igen, jag och mamma, med alla ironiska- och många papper för att ens komma över gränsen till USA. Jag lovade mig själv att aldrig göra detta igen, men tro sjuttan att jag sitter här med bordet FULLT och skratten ekandes i köket. Jag kände att jag behövde stöd för att klara av alla frågor om att bli terrorist eller prostituerad. . .

Visst stämmer det även med visumansöningar att man blir bättre på en sak ju mer man gör den, förra gången ska vi inte tala om! Väl vid ambassaden saknades papper och vi fick springa barfota runt i Stockholm för att försöka komplettera gång efter gång. Eller egentligen gick allting fel från början till slut - inte ett enda papper var rätt eller kom till rätt ställe. Jag blev till och med hotad att kastas ut landet - ni förstår?!

Det hela börjad med en mysig middag. Varken jag eller mor tog upp det egentliga samtalsämnet förrän mamma slänger gaffeln i bordet och säger "ta fram de jäkla papprerna nu". Jag gick tyst och nervöst för att ta fram våran skräck men också otroliga underhållning...

 

Kommentera inlägget här: