Mål & Mening

Undrar om det finns en minut i mitt liv, varje dag, där jag faktiskt inte jobbar efter ett mål? Varenda morgon består av hårda krav och stress för att komma till jobbet fin och pigg - i tid! På jobbet är givetvis strävan efter att jobba så bra som möjligt och uppfylla dagens mål det viktigaste. Efter det kanske jag tvingar mig själv att gå och träna, lagar en nyttig middag för att sedan måla tå och fingernaglar - fast att jag egentligen bara vill ligga i soffan, men då får man ju ingenting uppfyllt? Jag kan till och med sitta på krogen och lägga upp en plan för hur kvällen ska vara, jag låter nästan aldrig mig själv slappna av längre, vilket sätter sina spår... När jag försöker sätta mig i soffan och bara vara kommer paniken flygande. Kanske kan jag ta fram datorn och söka något jobb eller blogga i alla fall? Då har jag fått ut mer framför tvn och ändå slappnat av? Eller? Nej... Jag tror aldrig att jag slappnar av. Det finns ett mål och en mening med allt.


Presentation

Kommentera inlägget här: