Harmoni och täcke

En helt underbar kväll och förmiddag med en fantastisk vän. Vi pratade ut om problem, tog vara på nuet och höll oss inte i skinnet för att fylla på glasen. Det var veckor sedan vi sågs och pratade på riktigt, men ändå är allting precis som det ska och där vi lämnade det sist. En mysig kväll på balkongen och en lugn morgon med tända ljus och täcke i soffan med kaffe och nybakt bröd. Min sambo vill inte att en mysfrukost på lördagen ska inkludera tända ljus, vilket jag inte förstår. Enligt honom är morgonen stunden på dagen då man ska komma igång, se frammåt och inte mysa med tända ljus. Jag förstår, men en sådan stund på morgonen ger mig så mycket energi att orka hela dagen och dessutom tar jag vara mycket mer på nuet med ett levande ljus. Även om jag är ensam hemma brukar jag tända ljus bara för att bli mer harmnonisk.
 
Kommentera inlägget här: