Eld av lycka

Hela kontoret begav sig till vår räkbåt som skulle ta oss runt bland Göteborgs vackra öar. Vi var alla glada över solen och drack mer än en välkomstdrink.
Inne på däck satte showen igång. Unga, drivna och duktiga tjejer och killar utgjorde en härlig grupp. Jag kunde inte hjälpa att jag satt där i min kostym med en spänstig räka när jag egentligen bara hade velat stå och dansa! Det kom en falsk ton då och då, kläderna var skrynkliga och dansen hade inte överdrivet mycket känsla i sig men när gnistan ur deras ögon kom fram rös jag. Jag minns hur det känns, hur man är helt inne i vad man gör och en inre eld sprider lycka genom kroppen. Nu kan jag ha svårt att se mig ha ett sånt jobb men för ett år sedan hade jag älskat det. Det hade inte spelat någon roll om det var någonting som gjorde mig känd eller betalade mig i guld - kärleken till att uppträda var större.
Jag kommer att sakna mina två chefer så otroligt! Vilken lyckad kväll!

 

Kommentera inlägget här: