Inget sista

Jag tycker verkligen inte om ordet "sista", det passar sig liksom inte för mig. Ibland går det att tänka "det är inte sista gången föralltid, det är bara sista gången för en stund" men det går inte alltid. Just nu förföljer det ordet mig dagligen. Allting jag gör är förknippat med det ordet - sista. Vi flyttar från lägenheten på lördag och jag slutar snart på jobbet. Snart kommer vi inte stå i köket, jag och sambon, och laga goda maträtter mitt i veckan, ta långa promenader i kvällsolen, picknickar på alla berg runt omkring oss, mysiga filmkvällar i vår alldeles egna soffa, kavaj och klackar till jobbet, vinkvällar med vännerna på fredagar - snart är vi surfande studenter i Santa Barbara, som bor tillsammans med 3 andra par i en stor villa med BBQ uteplats och tillgång till både hav och pool. Så, jag ska väl inte klaga men det kommer att bli en mycket förändrad vardag. Det är så svårt att förbereda sig för hur framtiden ska bli när man är helt buissy med att ta hand om nutiden!

Mysig midsommar gjorde i alla fall att man fick en kick och ett leende!
Kommentera inlägget här: