Fördel?

Jag tror att jag har en fördel med att inte kunna se in i framtida situationer. Eller, se kan jag väl, men inte riktigt förstå - förrän situationen väl kommer. Det är väl kanske därför jag har så lätt för att slänga mig ut i världen då och då, smida stora planer, utan att känna mig rädd. Jag förstår faktiskt inte vad det är att vara rädd för. Alls. För mig handlar rädsla om att gå i en mörk skog eller hoppa fallskärm - inte att flytta till ett nytt land eller börja på en ny sida av livets bok. Det är bara sjukt roligt.
Jag ska inte ljuga om att nerverna är lite skakiga så här nära inpå avresa, men det handlar nog mest om vilken hastighet jag tagit mig an mina senaste utmaningar. Det må vara roligt men det tar väldigt mycket på en att flyga och flänga mellan utbildningar, människor, städer och hem.

Kommentera inlägget här: