Utmattande

Jag blir så trött efter en dag på jobbet. När man har ett jobb som innebär en heltidstjänst inom ett ämne och en 80% tjänst inom ett annat, där man förväntas klara av båda  - och lite till! Det går liksom inte att prioritera bort något av dem, för då är det alltid någon som ifrågasätter vart/när/hur/var... Det som man lärt sig på knappt ett år inom marknadsföringsbranchen (för dig som är helt ny!) är att man måste alltid låtsas att man kan lite mer än vad man faktiskt kan. Det gäller kanske allt i livet för den delen. Dessutom har jag lärt mig att en uppgift aldrig kan genomföras på orden, för det förväntas alltid lite mer än det man får tilldelat. I början tycke jag att jag var duktig som gjorde lite extra i varje uppgift, men det märktes senare att reaktionerna blev "tack, bra jobbat" . . . Jag älskar verkligen det jag gör - men trött blir man!
Kommentera inlägget här: