Krav

Har ni tänkt på hur jobbigt det måste vara att jobba så hårt på att ha en perfekt omgivning, utåt? Nu tänker jag på ett par till exempel, som alltid måste gå hand i hand och skratta, ljuga om att maken har lagat lunchlådan (fast han kanske inte vet hur man sätter på ugnen), berätta om romantiska stunder på alla middagar med andra par och lägga upp status efter status som beskriver deras fantastiskt kreativa och roliga liv! Hur jobbigt är det inte för dem när det uppstår ett problem?
Det är likadant med jobb, träning och livet i allmänhet - om man inte har kravet att det ska vara helt perfekt, så gör det inte lika ont när det inte är det. Jag kan erkänna att jag är dålig på att träna och ta hand om mig själv nu för tiden, men om kravet skulle tas bort så skulle jag ha lättare att hitta tid och tycka att det är roligare när jag gör det!
 
Nu tänker jag sova med ett leende på läpparna, även om jag gick 20 minuter tidigare från jobbet idag, har ätit massa gott på släktmiddag och inte tränat, jag har inte fixat tvätt och inte städat upp i köket (efter bror)!
 
Jag checkar ut helt enkelt. Kanske skulle jag ta mig ett glas vin istället...
 
 
Mitt skrivbord på jobbet. Inte så roligt att gå för dagen med allt detta på agendan, men ibland får saker vänta!
 
 
Kommentera inlägget här: