Utmaning / Challenge

Unnade mig själv att gå ut på stan igår med vännerna. Efter ett långt samtal med morbror Claes, en stor inpirationskälla, bestämde jag mig för att läsa Buisness här på SBCC och inte Marketing ... Jag kommer alltså att ha väldigt svåra klasser och läsa finance tills det är dags för Universitet och BA degree där jag kommer att rikta in mig på själva marknadsföringsbiten... Det känns så himla rätt. Varför skulle inte jag kunna klara av att läsa de kurserna om andra kan det? Varför ska jag inte ha samma förutsättningar som andra efter min AA? Jag vägrar att komma ut i jobblivet och inte känna mig ordentligt smart och utbildad efter så mycket pengar och tid! En tunn marknadsförigns degree hade inte taigt mig lika långt - och ni som känner mig vet att jag ska till toppen! Mitt företag ska bli bäst!
 
Jag är inte rädd för en utmaning, tvärtom! Jag är väl här för att bita lite i läppen då och då?
 

Allowed myself to go downtown last night with friends. After a long conversation with uncle Claes I decided to go for the Buisness program here at SBCC and not Marketing ... I will therefore be taking very difficult classes and read finance until it is time for the University and BA degree where I will concentrate on the marketing piece ... It feels so right. Why should not I be able to read the thoose classes when others can do it? Why should I not have the same opportunities as others after my AA? I refuse to get out into the work life and not feel smart and well educated after all of that money and time! A thin marketing degree would not have been taking me to the top - and those who know me know that I'm going to the top! My company will be the best!

I'm not afraid of a challenge! I am here to bite my lip a little now and then.

 
 
Kommentera inlägget här: