Ränkar dagar / Counting the days

Skönt att vara lite effektiv - stänga av alla kaffemaskiner, kunder och musik, försvinna in i juridikvärlden och bara pumpa in information och fall. Efter två stora koppar kaffe, mackor, muffins och koncentration hade jag klarat av dagens plugg-mål. Nu har jag gjort en välförtjänt drink och väntar på att kycklingen ska tina. Synd att säga men just nu, när renget öser ner och pluggandet, jobbandet, planerandet med föreläsningarna är otroligt stressigt - räknar jag dagarna tills jag kommer hem! Det känns ju otroligt skönt att ha en lägenhet färdig. Som jag skrev en annan gång; jag trodde inte att jag skulle klara av att bo i det här huset så längre men jag har vant mig otroligt bra faktiskt. 
 

Nice to be little effective - ignore off all coffee machines, customers, and music, disappearing into law the world and just forcing information and cases into my brain. After two large cups of coffee, sandwiches, muffins and concentration I had ccomplished today's plug-goal. Now I have made myself a well deserved drink while waiting for the chicken to thaw. Shame to say but right now, when the rain is pooring down and there is so mch studying, job and planning the for lectures which are incredibly stressful - I'm counting the days until I will be home! It feels great to have an apartment ready. As I wrote on another occasion, I did not think I would be able to stay here so long but I've gotten incredibly used to the situation and conditions actually.

 

 

Kommentera inlägget här: