Prassel / Rustle

Tog en svettig morgonpromenad och brände up kinderna en aning. Även om tiden är knapp till finals så är lite motion inte att underskatta... Så härligt med sol och värme, spanade ut över havet med förhoppning att se en valfena plaska till - det vore verkligen otroligt häftigt tycker jag! 
 
Nu har det spenderats några timmar i bibblan. Det är ett otroligt tryck där inne eftersom nästan alla studenter har tagit plats och pluggar stenhårt. Det finns ingen luft, alla har hoodie med SBCC loggan på, kaffemaskinerna går på högvarv och prasslet av nötbarer och pizza kartonger slutar aldrig. Man kan faktiskt beställa pizza till skolans bibliotek - är inte det coolt? 
 
Nu ska jag göra vadå tror ni? Rätt. Plugga. Jag tror aldrig att jag har haft ett sånt klart ljus framför mig någonsin förut, torsdag eftermiddag kommer att innebära sån otrolig befrielse! Många andra kommer endast att festa, sova och äta men jag längtar även till att kunna fokusera på jobb, föreläsning, företagsplanering osv... Men det är nog bara jag som är så knäpp!

Took a sweaty morning walk and burned up my cheeks slightly. Although time is short to finals a little exercise is not to underestimate ... So beautiful with the sun and heat, gazed out over the sea with the hope to see a whale splash on the surfac - it would be really incredible to see I think!

Now it has spent a few hours in the libary. It is an incredible pressure in there because almost all students have taken place and studies really hard. There is no air, all of us have SBCC, the coffee machines is booming and the rustle of snacks and pizza boxes never stops. You can actually order pizza to the school library - is not that cool?

Now what to you think I am going to do? Right. Study. I do not think I've had one of theese bright lights in front of me ever before, Thursday afternoon will bring such an incredible relief! Many others will only partying, sleeping and eating but I will also to be able to focus on work, lecture, future business planning, etc. ... But that's probably just me who is so crazy!

Anonym:

Vilken fin dag :-)

Kommentera inlägget här: