Konsument

Man får öva sig till att bli en bra konsument. Jag har ofta saker som går sönder som kan reklameras och eftersom jag själv jobbat i klädaffär vet jag att affären själv lider inte av att kläderna kommer tillbara och reklameras. Jag tycker ändå att det är lika jobbigt varje gång, men träning ger färdighet! Härrom dagen var jag till och med så tuff att pruta på mat... Jag fick hem en rätt till bara mig och skulle betala 27 dollar för den. Eftersom jag trodde att maten + utkörning skulle bli 15 dollar då vi kom överens om det i telefonen (100 kr - så också ganska mycket men jag var i nöd av thaimat) blev jag tvungen att prata med ansvarig. Jag förklarade att det hade blivit ett missförstånd och att de skulle hämta tillbaka maten eftersom 27 dollar inte är rimligt för en take-away rätt! Jag kan gå på restaurang för de pengara, en fin en! Tillslut gav han med sig och gav mig alltihopa för 17 dollar. Jag var nöjd och maten ljuvlig!
 
Igår bytte jag en trasig kavaj mot en ny! Samt passade på att köpa smink av märket MAC eftersom Sveriges priser är mycket mycket högre. 
 
Kommentera inlägget här: