Antiker

Har lite svårt att vänja mig vid lugnet. Åt en lång frukost framför Malou och har haft lite hemma-spa, vad bjuder dagen på mer? Det blir lite jobb nu på förmiddagen men kvällen ser lugn ut. Nu har jag slagit in alla klappar och lagt under granen! Det känns verkligen som att årets julklappar kommer gå hem... 
 
Nu när min gammelmormor ska flytta ut från sin lägenhet har både jag och mamma fått ärva så fina saker. Gammelmormors mor var kommunalråd och mycket rik vilket innebär många fina antiker. Jag har redan en ring som är hennes med en pärla i, en minkpäls (använder dock inte päls så den har fått ges till mamma) och nu fick jag fina handgjorda dukar. Mamma har fått supersöta stolar till vardagsrummet som till och med Hilda (kommunalrådet) har ärvt så de är mycket gamla - jag älskar verkligen att få ta del av slältingarnas gamla guldklimpar!
 
 
Kommentera inlägget här: