15 MINUTER

Nu närmar det sig slutet! Imorgon kan jag säga "imorgon är det över!". Idag hade vi final i International Marketing och efter provet stannade jag kvar och pratade med läraren om nästa termins lecture. Hon berättade att hon hade fått svårt att få så mycket tid över nästa termin i och med tight planering och bad mig bryta ner manuset till 15 MIN! Vilket betyder att det inte blir en lecture längre - men i alla fall en liten presentation. Jag håller tummarna för att den andra läraren låter mig ha en timma av hennes lektioner - det vore guld! Eller att INT MKT läraren blir så impad att hennes tid inte ställer sig framför! Ha. Man kan alltid hoppas! 
 
Jag har trott att torsdagen ska kännas som en otrolig befrielse i och med slutet på skolan men så sa mamma "oftast känner man sig bara helt tom innuti och känner sig väldigt konstigt ställd till hur man ska må" - kanske är det så det blir?
 
Idag fick den kyliga, friska vinden mig att sakna Sverige och vintern. Mitt underbara lantställe Lysekil ligger täckt i snö. Det är världens bästa plats tycker jag, där har jag minnen från hela mitt liv, med båda föräldrarna, nya familjemedlemmar, sol, regn, fiske, skratt, spindelrädsla, filmkvällar, syrsor, stjärnhimmel, fågelkvitter, solvarm altan och kaffe, morgonkrysset och såklart räkmiddag med min älskling. Jag har aldrig varit där på vintern, men det ser verkligen fantastiskt ut .... 
 

Almost done! Tomorrow, I can say "tomorrow it's over". Today we had the final in the International Marketing and after the test, I stayed and talked to the teacher about next semester lectures. She told me that she had difficulty getting so much time over the next semester considerinng the tight planning and asked me to break down the script to 15 MIN! Which means that it will not be a lecture anymore - but a presentation. I keep my fingers crossed that the other teacher lets me have one hour of her classes - that would be gold! Or that the INT MKT teacher becomes so impressd so she will give me more time! Ha. One can always hope!
 
I thought that Thursday would make me feel an incredible relief by the end of the school but as my mother said "usually you feel just completely empty inside and feels very strange set to how to feel" - maybe that is how it will be?
 
Today with the cool, fresh wind i missd Sweden and winter. My gorgeous country house Lysekil is covered in snow. It is the best place I think, where I have memories of my entire life, with both parents, new family, sun, rain, fishing, laughing, spider fear, movie nights, crickets, starry sky, birds chirping, sun-warmed patio and coffee, morning cross and of course shrimpdinner with my sweetheart. I've never been there in winter, but it looks really amazing....

 
Kommentera inlägget här: