Vem försöker jag lura?

Många undrar hur det går i skolan, första dagarna och allt. Tja, det är både och. Alla klasser utom en är helt fantastiska! Jag älskar verkligen allt, lärare, kurslitteratur, syllabus osv. Problemet kom när jag tittar ner på kartan över campus för att hitta min Buisness Law klass började ångesten. "Hmm, west campus, till vänster...." Fuck tänkte jag och tittade ut mot havet. Jag kommer behöva gå förbi teatern. Den stora, nybyggda teatern som kryllar av lyckliga actors och uppkommande shower hängandes på väggarna. Det fanns inget val, eller? Jag lyckades gå en kaxig omväg och kollade hela tiden åt höger, det gick bra. Det var efter lektionen som mina blickar inte kunde styras längre, jag gick förbi den förbannade byggnaden, och för er som tycker att jag överreagerar och försöker skriva en töntig bok om denna händelse kan jag säga att tårarna sprutade efter en liten kort sekund. Som att de bara väntat en evighet på att få hoppa ut ur ögonen. Jag gömde mig givetvis snabbt och fick på mig solglasögon, men allt detta fick verkligen tankarna att sätta igång. Jag vill så gärna fortsätta med min marknadsföring och starta mitt eget, men det kommer inte att gå om jag inte kan uttrycka mig själv i kreativa saker, speciellt teater. Jag klarar mig inte utan det helt enkelt. Det får bli en Marknadsförings Major med ett par Acting Classes. I'll make it work... 
 
Big Love
Main Stage Production 2010, Director: Kim Wield
 
 
Kommentera inlägget här: