Upp och hoppa

Har gått som en robot hela dagen. När jag kom innanför dörren och möttes av härligt matos orkade jag knappt stå på benen, det tar på krafterna att jobba med 3 tjänster samtidigt vill jag lova...inte nog med att jag vart tvungen att låta mina ömma fötter stå upp både till och från jobbet eftersom en äldre dam och en överviktig medelålders ville överta min plats. Jag är helt med på att de äldre ska få sitta, men måste de alltid gå fram till mig av alla på vagnen? Ser jag så oskyldig ut... Jag har väldigt svårt att ta beslutet när jag själv ska erbjuda min plats. Jag har vart med om att äldre kvinnor blivit förnärmade av unga som erbjuder dem sin plats; för att de inte vill klassas som gamla. Hur gammal ska man vara?
Nu tillkommer tydligen en lag till de överviktiga också, vart går den gränsen? Jag har i alla fall inte en chans att bära klackar eller väskor till jobbet eftersom det ger värk i fötter och rygg om jag ska fortsätta behöva stå upp 40 minuter om dagen...

Kommentera inlägget här: