Two in one

Även om det är väldigt jobbigt att vara hemma och vara sjuk, så får man väldigt mycket tid till att tänka. Inte för att jag egentligen behöver tänka mer, men perspektivet man får av att vara så avlägsnad hela livet är så lugnande och ger väldigt mycket ro. Även om man kan ligga på samma sätt i soffan på en helg, är tankarna inte hälften så spännande och nytänkande som när man ligger hemma en vardag och tittar ut över stressade människor. Konstigt egetntligen, att jag inte kan andas på samma sätt eller se saker på ett visst sätt- när jag är på jobbet. Varför ska det behövas ett mörkt rum och min soffa för att alla inre tankar ska våga sig fram...
Jag tycker i alla fall att mina batterier alltid är fullladdade både fysiskt och psykiskt efter ett par dagar hemma. Man får tid att skaffa sig åsikter, tid att våga göra förändringar och tid till att uppskatta det man har. Two in one.


Kommentera inlägget här: