Söndag hos oss

Söndagskväll hos oss. Jag är inte troende, men söndagar är väldigt heliga för mig. Det kan låta väldigt tråkigt när jag säger att det ska tvättas, städas och bytas lakan men jag älskar att lägga mig och vara helt förberedd på veckan. Som ett nytt blad. Annars blir liksom hela veckan lite huller om buller. Jag vill försöka se varje dag som unik, utan att ha ett namn på dagen som ram för hur den ska bli, men det verkar tvärr bli svårare och svårare. Det är ändå viktigt att tänka på det ibland - att inte låta ordet "tisdag" förstöra en önskan om att gå och dricka ett glas vin eller se en sen bio. Nu sitter vi här och myser med tända ljus. Lakanen är bytta, vi har tvättat, planerat in en möjlig weekend, planerat morgondagens klädsel, satt lack på naglarna (pratar inte längre i vi form) och har tagit fram en hel del choklad ! Jag är fit for fight för en tuff vecka!

 

Kommentera inlägget här: