Skriv det på en lapp

Ibland är det så uppenbart att man har vaknat på fel sida. Alla känslor attackerar en så fort ögonen slås upp och ligger som en deg och jäser i huvudet hela dagen. Så var det för mig igår. Det bästa är alltid att skiva upp alla tankar och "problem" på en lapp, eftersom de ofta blir mycket mindre då men det är inte alltid så lätt att sätta ord på vad man känner alltid. Man får bara acceptera att det kommer att vara en dag som bjuder på många känslomässiga trauman och ledsamhet. Det är i det här läget jag skriver som allra bäst, när man riktigt kan ta på känslorna. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men en promenad är inte att underskatta. Det finns inget bättre än att sätta i hörlurarna och bara långsamt gå och låta tankarna flyga som dem vill. Tur att jag har min prins säger jag bara.

Kommentera inlägget här: