Krokigt och nytt

Tänk att det aldrig blir som man tänkt sig. Jag gillar det, man måste gilla att verkligheten är så. Man kan ha så många drömmar och planer, men de kommer aldrig att bli på prick som man vill. Om inte annat kan jag bara se på mig själv, det blev inte ALLS som jag hade tänkt för två år sedan men oj vad bra det blev tillslut. Hade jag inte åkt hem från USA så hade jag aldrig insett att Stockholm och teater kanske inte var min grej just nu. Jag hade aldrig förstått olikheterna på min utbildning mellan USA och Sverige och jag hade framförallt inte vart den jag var idag. Viktigast av allt så hade jag inte träffat honom, min Markus.

Igår var planerna tydligt uppgjorda men det blev ändå inte riktigt som jag tänkt mig. AWn på jobbet blev många timmar försenat och flaskorna på bordet tömdes en efter en. Efter det föreslog pojkvän att vi skulle ta en bit mat - and so we did. Vi skrattade och pratade om allt. Så himla mysigt med spontana idéer, det blir alltid lite roligare. Efter varsin pizza satt jag på tåget mot lerum, där jag hade planerat att vara med fina vännerna under kvällen. En så otroligt hälrig dag/kväll!

Kommentera inlägget här: