Arkiverat

Jag gjorde precis misstaget att rota i mina gamla pärmar som jag så fint arkiverat vid köksbordet. Där ligger allt från flygbiljetter, antagningsbevis, kort, utskrivna mail och textförslag jag skickat till redaktioner. Jag kunde verkligen inte hålla mig från att snyfta lite där på golvet. Tänk så fort ett liv och en person kan förändras. Det är charmigt även om det kan vara svårt att hänga med i svängarna. Jag är absolut inte missnöjd med mitt liv nu - men att läsa gamla brev från kända producenter, läsa mitt namn på produktionsblad och slutligen en flygbiljett hem till kalla sverige - ger mig alltid en knut i magen. I mappen efter det fanns allt material från mina ansökningar till New York och Calle Flygare, herregud vad jag har flängt och fixat ... Inte är det slut än!

Jag säger alltid "det är alltid bättre att ångra något du gjort, än något du inte gjort" för det stämmer så himla bra tycker jag!


Kommentera inlägget här: