Alla är olika

När jag haft fel, erkänner jag det. Jag har trott att de flesta i Sverige lider lika mycket som jag av alla årstider utom sommaren, att de lider av mörker, regn och kyla. Uppenbarligen är det inte alla som lider av detta, inte så många som jag dömt ut i alla fall. Jag har ju många gånger sagt att det är sorgligt att många i vårt land inte tar sig i kragen och uppfyller sina drömmar - men om sanningen ska fram så är det fler än jag trodde som har uppfyllt sina drömmar, här. Det är lika konstigt som att alla inte tycker om choklad, vilket är oförstårligt för mig, jag kan bara ha lite svårt att förstå hur olika människor är. För mig är det ofattbart att man hellre släpar omkring sina kängor i snö och kyla till ett mörkt kontor istället för ta en morgonrunda på stranden och en kaffe i morgonsolen på kontoret. Alla är olika och tur är väl det.
Kommentera inlägget här: