Minne

Jag fick just en så härlig tillbaka blick från förr!
'Jag öppnar den knarriga dörren in till mitt lilla rum på Gamlebrovägen och får en ljuvlig doft av kanel välkomnandes. Det är mörkt förutom det skarpa ljuset från min tv och ljusen längs med tavelramen på väggen. Jag ställer ner min kopp söderte på pallen jag använde till sängbord och börjar plocka bort kudde efter kudde efter kudde. De har färger som guld och vinröd, överkastet är sandfärgat och en vacker filt i vinröd ligger vikt i fotändan. Allting viks och placeras på den sandfärgade mattan över parkettgolvet. Jag lyfter det nytvättade täcket i ena hörnet och lägger mig i en kall, krispig och mjuk säng. Fjärrkontrollen ligger mellan väggen och sängen, som den ska, och jag får fram menyn till SATC. Musiken drar igång och jag sträcker mig efter den efterlängtade koppen. Armarna är tunga efter ett hårt Body Toing pass men det känns skönt. Nu mår jag bra!'
Minnen är så underbart att ha ibland. Vackra Santa Barbara glömmer jag aldrig!

Kategori:
Kommentera inlägget här: