långt och länge

Slut med sjukstuga! Idag körde jag ett hårtpass på gymmet för att sedan gå hem och sätta fart på pluggandet! Tänk när den här terminen är över, då har jag läst de två svåraste kurserna på hela skolan och har bara de mindre svåra kvar! Dessutom har jag mycket bättre ekonomi av olika anledningar och lillebror kommer att vara här, längtar! Det är lite konstigt att börja tänka på hur långt man faktiskt är från sin familj och hur länge man är det, blir lite knäpp av tanken men så är det att plugga utomlands - man ger upp något för att få något! 
Nu ska jag öppna word och låta alla sinnen skapa! Ni kanske tänker "vad ska det bli av massa word dokument med titlarna "Bok1" "Föreläsning" "BokRoman" "ActorsacessCV" men sanningen är att jag har ingen aning vilket program som är bäst till varken bok, föreläsningsplanerande eller CV. Jag vet inte vart man börjar eller hur man slutar men jag kan lova att ett par dokument vid fel titel eller ordning är bättre än att bara ha mål i huvudet - ut med det på ett papper till att börja med!
Till helgen ska jag ta ett glas med Stephanie, vi planerade en föreläsningsidé förra terminen och har inte tagit tag i att prata genom varken den eller livet på väldigt länge - det kan bli många projekt och skratt, kul!
Kommentera inlägget här: