icke naturligt tack

Hej!
Vilken lång dag! Skypade med lilla familjen och blev glad av deras pepp och energi, mamma berättade historier om sina smink-ihandlingar och jag håller med om allt hon säger! Jag har aldrig velat köpa smink som sedan ska ligga och se naturligt ut aka. inte synas. Då kan man väl lika gärna strunta i att sminka sig? ... Jag gillar att ösa på med både foundation och puder för att få en sminkad look, alla kanske inte håller med om att det är det "rätta" sättet att göra men så gör jag. Konstigt att min kära mor fick försöka förklara 10 gånger vad hon ville ha utan att den lilla kaxiga MAC försäljaren kunde acceptera vad kunden ville ha "inga borstar, inga kakelplatter, ingen naturlig look" säger mamma, men vad tror ni att hon får tips om och blir sminkad med? Tröttsamt. 
Imorgon är det fredag och vi ska plugga som vanligt, på Lördag däremot är det jubileum i Isla Vista så vi må kolla läget där! Något roligt kan man ju få göra. Hittar så mycket fin inredning överallt men jag måste hålla mig tills ekonomin är roligare än den är nu, men det är svårt ska ni veta! Jag mår rent sagt sämre av att inte ha det precis så fint hemma som jag drömmer om, det vi har nu är högst temporärt tills... tja, jag har råd att lyxa till det med allt! 
Boken? Nje, den har tyvärr fått ligga på hyllan lite men i helgen bär det av!
Kommentera inlägget här: