Blond & Smart

Lycklig dag! Jag fick bekräftat att bara för att man är blond och har blåa ögon så är man inte dum! Accountingen (redovisning) som jag var så nervös inför har nu visat sig vara något jag förstår mig på, provet gick bra! Tänk att jag är en av de få i min klass, alla amerikaner, som ligger bra till och klarar av kursen. Markus säger ofta "vadå? varför skulle inte din läxa kunna vara rätt bara för att hans var fel?" Tyvärr tänker jag ofta; att jag kan inte vara bra för att jag ser dum ut och är tjej (jag vet - fy skam) men från och med idag ska jag nog inse att jag inte är så dum ändå!
Jag hoppas att ingen av er ser ner på er själva av någon anledning, alla kan vi om vi vill. Tänk att efter allt konstigt men lyckat jag har genomfört kan jag fortfarande inte se mig själv som smart, beläst och talangfull - men föreläsa så att andra ska tycka det om sig själva, det vill jag! ;)

Kommentera inlägget här: