älta

Jag hörde ofta av min mor när jag var liten att "jag är så styrd av mina känslor" men förstod inte riktigt då, vad hon menade med det. Var det något bra? 
Svarret har jag lärt mig för flera år sedan och det är "ibland". Som skådespelare är det ditt bästa verktyg, att ha nära till känslorna och veta vart de ligger. Ta fram dem snabbt och verkligen bli påverkad hårt av dem. Men, när man studerar buisness verkar det finnas färre fördelar. Provet gick jättebra idag - om inte jag råkade sätta en liten kråka på fel ställe kom jag på i efterhand, då räknas det som fusk och jag får 0, zero. Jag hoppas verkligen inte att det kommer att ske men hela min dag har varit förstörd. Jag har bytt major 3-4 gånger i huvudet, legat lamslagen på ett gym och väntat på att killen ska bli klar, stirrat in i väggen och låtit magen kurra tills killen beställde thai och nu ligger jag och stirrar i taket medans min fina stöttar och kokar kaffe. Vad skulle jag göra utan denna juvel just nu? Varför kan jag bara inte släppa det tills jag får resultatet och ta konsekvensen DÅ. Det värsta som kan hända är att jag får läsa om kursen (fast jag fick bra resultat) men egentligen är inte det så hemskt, folk läser ju om hela tiden. Dock mycket irriterande. Åh, jag blir arg bara av att skriva det - vi säger att det inte kommer att vara någon fara! Så, slut ältat! 
Idag ska vi gå till ett ställe som heter Sharkees och höra på våran norska DJ vän som ska spela, kul !
En skål hjälper alltid för att få tankarna på annat!



Kommentera inlägget här: